Kvalitātes vadības sistēmas izstrādāšana un ieviešana saskaņā ar ISO 9001 standarta prasībām
Kādēļ jāievieš kvalitātes vadības sistēmu (atbilstoši ISO 9001)?
Kvalitātes vadības sistēmu jāievieš, lai:
-
paaugstinātu kompānijas konkurētspēju
-
paaugstinātu organizācijas darbības efektivitāti
-
nodrošinātu kompānijas izeju starptautiskā tirgū
-
uzturētu sadarbību ar ārvalstu partneriem
-
vienkāršāk piesaistītu investīcijas
-
samazinātu pretenzijas pret uzņēmuma produkcijas kvalitāti
-
palielinātu biznesa vērtību
Kādas priekšrocības saņems kompānija, kura strādā saskaņā ar ISO 9001 prasībām?
Kompānijas struktūrā:
-
palielināsies uzņēmuma pārvaldes sistēmas caurskatāmība;
-
pilnveidosies informācijas plūsma organizācijā;
-
paaugstināsies darbinieku darba tehnoloģiskums;
-
darbinieku tiesības un pienākumi tiks noteikti precīzāk un korektāk;
-
samazināsies jaunu darbinieku adaptācijas periods;
-
palielināsies personāla motivācijas efektivitāte;
-
paaugstināsies kvalitātes kontrole;
-
izmaksas tiks optimizētas labāk;
-
samazināsies neatbilstību un kļūdu rašanās biežums;
-
optimizēsies formas un dokumenti.
Uzņēmuma ieguvumi ārējā vidē:
-
paaugstināsies pasūtītāju uzticības līmenis sniegto pakalpojumu/darbu/preču kvalitātei;
-
palielināsies konkurētspēja (ISO 9001 sertifikāts ir labs mārketinga instruments);
-
tiek nodrošināta vieglāka izeja uz citu valstu tirgiem (ISO 9001 sertifikāts ir starptautisks un to atzīst 186 valstīs).
Uzlabosies uzņēmuma reputācija (sertifikāta PR-funkcija):
-
patērētājiem būs lielāka pārliecība par produkcijas un pakalpojumu kvalitātes stabilitāti, salīdzinot ar nesertificētiem piedāvājumiem;
-
uzlabosies attiecības ar piegādātājiem;
-
uzlabosies priekšstats par uzņēmumu sabiedrībā;
-
palielināsies vietējo un ārējo investoru uzticība.